- Deloras /Stwórca/ - ojciec Irosa, Solany i Garesa, zamordowany przez tego ostatniego za pomocą podania trucizny zwanej Alras. Stwórca świata i rasy ludzkiej oraz elickiej, Bóg Bogów.
- Iros - sprawiedliwy, lecz nie łaskawy; pan lodu i skał, stwórca rasy krasnoludów, czczony najbardziej na Północy. Najbliżej mu do pozycji ojca. Synowie Irosa:
- Bariot - patron wód, w szczególności morskich, a także morskiej zwierzyny, ryb oczywiście poza nimi żeglarzy, rybaków i wszystkich, którzy dzięki morzu żyją. - Leardi - patronka kopalni; tajemnicze i zagadkowe bóstwo, samotne i skromne, jego kult kwitnie w zasadzie wyłącznie wśród górników i ich rodzin. - Beru - pan burz, patron wojowników
- Solana - bogini wiatru, przyrody, mądrości, wróżb; stwórca rasy elfów. Potomstwo Solany:
- Ayol - patronka miłości, urody, małżeństwa, sztuki i artystów - wszystkiego, co dobre i piękne. - Kariila - patronka macierzyństwa i plonów, opiekunka głodujących, pani obfitości - Karos - patron wojny; Zakon Karosa stanowi ważną siłę w królestwie Oranis, zajmują się tępieniem demonów, nieumarłych, domorosłych czarowników, chętnie rozpalają stosy oraz tym czym inni by się nawet nie interesowali. - Ukir - patron strzelców, łuczników i łowców - Loliusz - pan lasów, jego istnienie w większości opiera się na elfickiej wierze, choć powoli umiera z braku modłów. - Tenatir - patron kupców, handlu oraz pomyślnych negocjacji. - Oppon - bliźniacze bóstwa przypadku, patroni hazardzistów
- Gares - Pan Cienia i Ognia, ceniący sobie siłę, patron morderców i żołnierzy walczących na wojnie; stwórca rasy orków; potomstwo Garesa:
- Desoris - bóstwo wojny, boski taktyk, inteligentne prowadzenie wojen. - Krinn - Pani Pokusy, zwodniczego i niebezpiecznego piękna, zmysłowych przyjemności. - Usal - czarnoskrzydły pan śmierci i umarłych, władca wrót śmierci, łowca dusz, cień. - Garon - władca chaosu, zbuntowany przeciwko własnemu ojcu i wszystkim innym, jego kult jest zakazany. Do niego zwracają się w modłach magowie krwii, od niego pochodzą demony. - Hemra - bogini nocy, sprowadza koszmary na śniących
Między trójką rodzeństwa toczy się nieustanna wojna o tytuł najważniejszego bóstwa, przez co rosną konflikty między rasami, nacjami czy też grupami i jednostkami. Często składane są ofiary, prowadzone wojny czy przeprowadzanie masowych mordów na rasach posiadających inną wiarę. Jedynie Iros, Solana i Gares są rodzeństwem, reszta bogów powstała ze związków z śmiertelnymi.
|